Kamyki 2017

W sobotę 22 kwietnia odbyła się szósta edycja Rajdu Samochodów Terenowych Kamyki 4×4.
Tradycyjnie impreza zlokalizowana była w głuszyckim kamieniołomie i okolicach.  Do rajdu zgłosiło się blisko 80 załóg,  które zostały podzielone na cztery klasy.  Ostatecznie w kategoriach  Zmota i Obrzyn wystartowało po 13 załóg a w klasie Seryjnej 39. Nowością była kategoria  UTV, w której wystartowały 3 załogi.  Oczywiście zgodnie z tradycją obowiązywał zakaz używania wyciągarek.

DSC03986
Obszar, na którym zlokalizowane zostały odcinki specjalne był zbliżony do ubiegłorocznego.  Odcinki były rozlokowane wokół kamieniołomu i młyna, hałdy starej kopalni uranu i okolic stadionu w Grzmiącej oraz na terenie położonym pomiędzy górami Gomulnik i Rogowiec. Pomimo, że lokalizacja była niemal identyczna, to większość PKP’ów była nowością również dla stałych „bywalców” rajdu.
Ze względu na duże różnice konstrukcyjne pojazdów oddzielny zestaw 70 PKP’ów został przygotowany dla samochodów seryjnych i  70 dla Zmot, Obrzynów i UTV. Organizatorzy wyznaczyli ośmiu  godzinny limit czasu na zdobycie  maksymalnie dużej liczmy PKP’ów.

DSC03813
W klasie samochodów Seryjnych zwycięzcy Przemysław Pławecki i Piotr Gładysz pokonali niemal wszystkie przeszkody terenowe zdobywając 69 PKP’ów. W  klasie Zmota zwyciężył Dariusz Walczuch i Arkadiusz Boronowski – 40 PKP’ów. W klasie Obrzyn  zwycięzcami zostali ubiegłoroczni triumfatorzy w tej kategorii Paweł Nowak i Daniel Nowak zdobywając 43 PKP’y. Zwycięzcy w kategorii UTV Rafał Nycek i Paweł Glinkowski zdobyli 38 PKP’ów.

DSC04134
Szczególnie wyniki w klasach Zmota, Obrzyn i UTV potwierdzają, że rajd Kamyki 4×4 zaliczany jest do najtrudniejszych rajdów terenowych w Polsce. Podobnie jak w ubiegłym roku trasa mocno dała się we znaki uczestnikom. Niektórzy zaliczyli  spektakularne „rolowania”. Mimo to większość z uczestników  deklarowała chęć powrotu na trasę rajdu w przyszłym roku.

DSC_7868

Apel do kibiców

Rajdy samochodów terenowych są sportem ekstremalnym, co oznacza, że nie tylko na zawodników czyha wiele niebezpieczeństw.

Ogromna prośba do kibiców chcących obserwować zmagania załóg na trasie o zachowanie ostrożności i zdrowego rozsądku. Najniebezpieczniejszym momentem jest szarpanie samochodów przy pomocy lin. Urwany zaczep na końcu rozpędzonej liny potrafi zrobić naprawdę dużą krzywdę, dlatego też gdy widzimy, że będzie wyciąganie, odsuńmy się na sporą odległość.

Na podjazdach, zjazdach i trawersach nie wolno stać poniżej auta. Grawitacja działa na jego niekorzyść. Chwila nieuwagi, lub niewielki błąd kierowcy może się skończyć przygnieceniem przez spadające auto.

Nie należy podchodzić blisko aut, szczególnie z tyłu. Kierowca ma ograniczoną widoczność i może nawet nie wiedzieć, że ktoś jest za nim.
Miłego, a przede wszystkim bezpiecznego oglądania.

samurai

Rajd Samochodów Terenowych Kamyki 2017 – Głuszyca 22.04.2017

DSC_2044

Celem imprezy jest integracja oraz dobra zabawa w terenie. Zależy nam na tym by każdy uczestnik Rajdu znalazł coś dla siebie.
W imprezie może uczestniczyć każde terenowe auto z napędem 4×4 (DMC do 3,5t) wyposażone w opony typu M/T.
Impreza będzie składała się z dwóch części
1.Terenowa – Dla uczestników została przygotowana trasa na terenie kamieniołomu oraz okolic Głuszycy, Łomnicy i Grzmiącej gdzie zostaną rozmieszczone pieczątki o różnych stopniach trudności. Po trasie poruszać się będziemy wg. Roadbooka i dokładnej mapy zawierającej lokalizację PKP-ów.
W tym roku wprowadzamy podział na cztery klasy: Seryjne, Obrzyn, Zmota, UTV
Dokładniejszy opis klas w regulaminie imprezy.
Dla samochodów seryjnych zostanie przygotowany inny zestaw pieczątek niż dla obrzynów i zmot i UTV. Wstępny planujemy po ok. 70-80 PKPów.
2. Biesiada w stylu Kamyków – Podobnie jak w zeszłym roku Bazą Kamyków 2017 będzie Gościniec w Łomnicy http://www.gosciniecagro.pl/ gdzie po trudach rajdu będziemy mogli odpocząć przy pysznym jedzeniu z kuchni polowej, grillu i zacnym złocistym trunku. Dodatkowo całość ukoronowana będzie dyskoteką rozkręcaną przez DJ’a. Istnieje możliwość pozostawienia samochodu parkingu w bazie rajdu. Plan Imprezy
7.00 – 8.00 Meldunek w Bazie
9:00 – 9:15 Odprawa
9.30 – Start
18.30 – Meta
19.00 – ?????- Biesiada.

Limit załóg wynosi 70 łącznie dla wszystkie klasy. Warunkiem  aby określona klasa wystartowała jest limit min 10 załóg.
WPISOWE od Załogi (Kierowca+Pilot) wynosi 400zł (Zadatek 250 zł) do 31-03-2016 lub do wypełnienia listy w całości. Numer startowy zostanie przyznanie zgodnie z kolejnością wpłat zadatku. Jeżeli zostaną wolne miejsca, będzie możliwe zapisanie się na starcie imprezy, wtedy wpisowe za załogę wynosi 450zł płatne na miejscu, jednakże rozmiary koszulek będą do wyboru z tych które zostaną. Kwota wpisowego przeznaczona jest na:
– Przygotowanie trasy,
– Biesiada z dużą ilością jedzenia i złocistego trunku, oraz dyskoteką z DJ’em
– Ubezpieczenie,
– Gadżety i koszulki okolicznościowe.
Dzięki wsparciu sponsorów Rajdu na najlepszych uczestników  czekają atrakcyjne nagrody
Zgłoszenia drogą mailową proszę wysyłać na adres:
chomik@sudetyoffroad.pl
Zgłoszenie powinno zawierać:
Kierowca: Imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, numer kontaktowy, rozmiar koszulki oraz krój (damska/męska)
Pilot: : Imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, rozmiar koszulki oraz krój (damska/męska)
Samochód: Aktualne zdjęcie z przodu i z boku, marka, model, numer rejestracyjny
Klasa: (Seryjne, Obrzyn, Zmota, UTV)

Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy potwierdzenie oraz numer konta do wpłaty zaliczki.
Kontakt:
Jacek (chomik) 662 092 725
Tomek (Grabek) 728 379 216

Puchar Sudetów – Klasyfikacja

logo_pucher_sudetow-kopia

Zmota

1 Rafał Czachara, Paweł Łozowski, 115 pieczątek
2 Mariusz Niemiec, Tomasz Janik, 103 pieczątki
3 Robert Urban, Dariusz Długaszek, 96 pieczątek


Obrzyn

1 Paweł Nowak, Daniel Nowak, 66 pieczątek
2 Robaer Kiejna, Kuba Kiejna, 50 pieczątek
3 Grzegorz Szmidla, Aleksander Szmidla/ Sebastian Wilczyński, 45 pieczątek


Seryjne

1 Robert Bartkowiak, Maciej Matwiejczyk, 139 pieczątek
2 Krzysztof Duda, Anna Białoń, 138 pieczątek, (6:49:49) czas
3 Przemysław Pławecki, Piotr Gładysz, 138 pieczątek, (7:45:52) czas

Rajd Samochodów Terenowych Mniszek 4×4

logo

Jeżeli znasz i lubisz rajd Kamyki, to będzie coś dla CIEBIE!!!

Chcielibyśmy Was zaprosić na pierwszą edycję Rajdu Samochodów Terenowych Mniszek 2016

Celem imprezy jest integracja oraz dobra zabawa w terenie. Zależy nam na tym by każdy uczestnik Rajdu znalazł coś dla siebie.
W imprezie może uczestniczyć każde terenowe auto z napędem 4×4 (DMC do 3,5t) wyposażone w opony typu M/T.
Impreza będzie składała się z dwóch części
1.Terenowa –
W piątek 16.09.2016, odbędzie się prolog, czyli odcinek czasowy na malowniczo położonym kamieniołomie, który pozwoli ustalić miejsca startowe do odcinka dziennego.
W sobotę 17.09.2016, dla uczestników została przygotowana trasa po całkiem nowych, można by rzec dziewiczych terenach, wokół Boguszowa Gorc.  Zostaną tam rozmieszczone pieczątki o różnych stopniach trudności. Po trasie poruszać się będziemy wg. Roadbooka i map zawierających lokalizację PKP-ów.
Obowiązywał będzie podział na trzy klasy: Seryjne, Obrzyn, Zmota (każda bez użycia wyciągarek innych niż napędzane siłą mięśni)
Dokładniejszy opis klas w regulaminie imprezy.

Dla samochodów seryjnych zostanie przygotowany inny zestaw pieczątek niż dla obrzynów i zmot. Wstępny planujemy po ok. 70-80 PKPów.
2. Biesiada– Bazą imprezy będzie restauracja mieszcząca się w dawnym szybie kopalni Witold mieszczący się przy ul. Traugutta w Boguszowie- Gorcach i to tam właśnie odbędzie się cała impreza i odpoczynek po trudach części rajdowej.
Plan imprezy:
Piątek 16.09.2016
15.00-17.30 – Meldunek w Bazie i rejestracja załóg
17.30- Przejazd kolumną na start prologu
18.00- Odprawa
18:30- Start Prologu
Sobota 17.09.2016
7.00 – 8.00 Meldunek w Bazie
8.30 – 8.45 Odprawa
9.00 – Start
18.00 – Meta
19.00 – ?????- Biesiada.

Limit załóg wynosi 70 łącznie dla wszystkie klasy (LICZY SIĘ KOLEJNOŚĆ WPŁAT ZALICZKI). Warunkiem aby określona klasa wystartowała jest limit min 10 załóg, a warunkiem by rajd w ogóle się odbył jest min 20 załóg.

WPISOWE od Załogi (Kierowca+Pilot) wynosi 420zł (Zadatek 250 zł) do 31-08-2016 lub do wypełnienia listy w całości. Numer startowy zostanie przyznanie zgodnie z kolejnością wpłat zadatku. Jeżeli zostaną wolne miejsca, będzie możliwe zapisanie się na starcie imprezy, wtedy wpisowe za załogę wynosi 470zł płatne na miejscu, jednakże rozmiary koszulek będą do wyboru z tych które zostaną. Kwota wpisowego przeznaczona jest na:
– Przygotowanie trasy,
– Biesiada z dużą ilością jedzenia i złocistego trunku, oraz dyskoteką z DJ’em
– Dyplomy dla wszystkich uczestników,
– Ubezpieczenie,
– Gadżety i koszulki okolicznościowe.

Dzięki wsparciu sponsorów Rajdu na najlepszych uczestników czekają atrakcyjne nagrody

Zgłoszenia drogą mailową proszę wysyłać na adres:
chomik@sudetyoffroad.pl

Zgłoszenie powinno zawierać:
Kierowca: Imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, numer kontaktowy, rozmiar koszulki oraz krój (damska/męska)
Pilot: : Imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania, rozmiar koszulki oraz krój (damska/męska)
Samochód: Aktualne zdjęcie z przodu i z boku, marka, model, numer rejestracyjny
Klasa: (Seryjne, Obrzyn, Zmota)

Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy potwierdzenie oraz numer konta do wpłaty zaliczki.
Kontakt:
Tomek (Grabek) 728 379 216
Jacek (Chomik) 662 092 725

Przy okazji reaktywujemy stary pomysł z Pucharem Sudetów, czyli walki o trofeum za najlepsze wyniki w dwóch, prawdopodobnie najcięższych rajdach terenowych dla samochodów bez wyciągarek, w Polsce.
Pod uwagę brane będą wyniki z dwóch rajdów przez nas organizowanych, tj. Kamyków 2016 oraz Mniszka 2016.
Załogi, które w danej klasie zdobyły w obu tych imprezach największą liczbę punktów, zostaną dodatkowo uhonorowane pamiątkowymi pucharami.

Wkrótce zostanie uruchomiona oficjalna strona rajdu www.mniszek4x4.pl.

Mini galeria z trasy rajdu:

DSC_3160 DSC_3289

DSC_3317 DSC_3255

DSC_3294 DSC_3480

DSC_3231 DSC_3257

DSC_3117

Kamyki 2016

Kolejna piąta edycja Rajdu Samochodów Terenowych Kamyki 2016 już za nami.
Impreza odbyła się 23 kwietnia 2016 r.  i podobnie jak w ubiegłym roku, została zlokalizowana w głuszyckim kamieniołomie i okolicach.  Do rajdu zgłosiło się 70 załóg,  które zostały podzielone na trzy klasy.  Ostatecznie w kategorii Zmota wystartowały 24 załogi, w kategoria Obrzyn 11 załóg, a w klasie Seryjnej 34 samochody.  Tradycyjnie obowiązywał zakaz używania wyciągarek.

DSC_1976
W tym roku zawodnicy mieli do dyspozycji znacznie większą ilość terenów w stosunku do poprzednich edycji. Odcinki specjalne były zlokalizowanych jak w poprzednich edycjach wokół kamieniołomu i młyna, hałdy starej kopalni uranu i okolic stadionu w Grzmiącej. Nowością był odcinek położony pomiędzy Gomulnikiem a Rogowcem, na którym zlokalizowano bardzo dużo interesujących przeszkód terenowych.

DSC_2169
Jak przystało na jeden z najcięższych rajdów terenowych bez wyciągarek w Polsce, w tym roku także trasa mocno dała się we znaki załogom. Uczestnicy na mecie jednogłośnie stwierdzali, że jeszcze tak trudno jak teraz  nie było, ale i tak, większość już  teraz zapowiadała  swój udział w kolejnej edycji.

DSC_2132